POWERED BY
GOOD TO KNOW

Pogon na sva četiri kotača idealan za zimu

Pogon na sva četiri kotača idealan za zimu

Pogon na sva četiri kotača idealan je za zimske uvjeti na cesti, pogotovo kada se radi o zaleđenim i skliskim cestama.

Pogon na sva četiri kotača kombinira sigurnost prednjeg pogona i sportske karakteristike stražnjeg pogodna. Spaja najbolje iz oba svijeta u kombinaciju kojoj prednji ili stražnji pogon nikako ne mogu parirati.

Prvo vozilo s pogonom na sve kotače konstruirano je 1893. godine. Bio je to traktor na parni pogon, engleskog inženjera Bramaha Josepha Diplocka. Nakon toga je 1900. godine Ferdinand Porsche demonstrirao električno vozilo s pogonom na sve kotače, a prvi automobil koji je imao motor s unutarnjim izgaranjem i pogon na sva četiri kotača bio je trkaći dvosjed Spyker 60 H.P. iz 1903. godine, braće Jacobusa i Hendrik-Jana Spijkera iz Amsterdama.

Inženjeri su brzo shvatili da za sigurno kretanje na nekim terenima često nije dovoljna samo jedna pogonska osovina, ali je zbog visokih troškova prošlo dosta vremena da pogon na sva četiri kotača zaživi među automobilima. Danas većina proizvođača nudi pogon na sve kotače za većinu svojih modela, no razlog zašto takav pogon nije više rasprostranjen isto je tako cijena. Razlike u cijeni između istih modela s pogonom na prednje ili stražnje kotače, te onih s pogonom na sve kotače su vrlo velike, ponekad čak i po nekoliko desetaka tisuća kuna.

Kod prednjeg pogona snaga motora se uglavnom preko mjenjača prenosi na diferencijal, koji snagu prema potrebi prenosi na prednji lijevi i desni kotač. S obzirom na to da su to istodobno i kotači pomoću kojih se upravlja, prednji je pogon konstrukcijski nešto kompliciraniji od stražnjeg. Kod stražnjeg pogona snaga motora se preko mjenjača prenosi na pogonsku osovinu koja preko diferencijala raspoređuje snagu na stražnji lijevi i desni kotač. Zbog tako dugog puta od motora do kotača, odnosno velike mase pogonske osovine, kod modela sa stražnjim pogonom gubi se više snage nego kod modela s prednjim pogonom. To je još jedan od razloga zašto se stražnji pogon vrlo rijetko koristi kod manjih automobila. Pogon na sve kotače mnogo je kompliciranije izveden jer je snagu potrebno prebaciti i na prednje i na stražnje kotače i u tu se svrhu koriste različiti sustavi. Uglavnom se sastoje od elektronički kontrolirane i mehanički pokretane spojke koja snagu prema potrebi prebacuje između prednje i stražnje osovine. Naravno, na svakoj osovini je također diferencijal.

Pogon na sva četiri kotača kombinira sigurnost prednjeg pogona i sportske karakteristike stražnjeg pogodna. Spaja najbolje iz oba svijeta u kombinaciju kojoj prednji ili stražnji pogon nikako ne mogu parirati. Iz tog razloga su i najbolji sportski automobili danas uglavnom opremljeni pogonom na sve kotače.

BIZZRIDE vam može ponuditi dugoročni najam vozila te fleet management uslugu. Naša flota obuhvaća od malih gradskih, srednjih do luksuznih kategorija vozila, a od vozila na pogon na sva četiri kotača, možete odabrati između Volva XC60 i Volva XC90, koji glase kao najsigurniji modeli na svijetu.

Vaše mišljenje

Ova web stranica radi boljeg rada i poboljšane funkcionalnosti koristi kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom. Više informacija »